Aufsatz(elektronisch)2. März 2021

E‐commerce's fast‐tracking diffusion and adaptation in developing countries

In: Applied economic perspectives and policy, Band 43, Heft 4, S. 1243-1259

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractE‐commerce is rapidly diffusing in developing regions of the world. Its share is still small even in modern retail, except in the frontrunner China, but it is developing quickly in Asia and Latin America and emerging in Africa. Patterns of diffusion over regions mirror the supermarket revolution but are lagged by several decades. E‐commerce firms employ strategies to "fast‐track" their spread, responding to challenges of high transaction costs, heterogeneous consumers, and persisting importance of retail small and medium enterprises. Over the past 10–15 years, e‐commerce firms in developing regions have fast‐tracked their adaptation to these challenges by bundling services as well as partnering with retail SMEs and delivery intermediaries.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 2040-5804

DOI

10.1002/aepp.13160

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.