Resilience and Water Governance: Adaptive Governance in the Columbia River Basin
In: Ecology and society: E&S ; a journal of integrative science for resilience and sustainability, Band 17, Heft 4
ISSN: 1708-3087
65578 Ergebnisse
Sortierung:
In: Ecology and society: E&S ; a journal of integrative science for resilience and sustainability, Band 17, Heft 4
ISSN: 1708-3087
In: Critical policy studies, Band 4, Heft 4, S. 344-361
ISSN: 1946-018X
In: Europe Asia studies, Band 62, Heft 1, S. 145-171
ISSN: 0966-8136
World Affairs Online
In: Europe Asia studies, Band 62, Heft 1, S. 145-172
ISSN: 0966-8136
In: Europe Asia studies, Band 62, Heft 1
ISSN: 1465-3427
This article examines the transfer of the OECD corporate governance code to Hungary. It documents the process of code transmission, and assesses its impact through an examination of corporate governance in the three largest Hungarian private companies-Magyar Telekom, MOL and OTP. The article illustrates the disjuncture between formal commitment to code adoption and its effective implementation, with a case study of the abortive takeover bid by OMV for MOL in 2007-2008. The reasons for the disjuncture are related to national and corporate contextual conditions, management incentives and the channels of transmission. Adapted from the source document.
In: Journal of European integration, Band 32, Heft 1, S. 1-135
ISSN: 0703-6337
World Affairs Online
In: NGOs and Social Responsibility; Developments in Corporate Governance and Responsibility, S. 33-55
Forschungsagenden von Wissenschaften, ihre institutionalisierten Netzwerke und gemeinsamen Grundannahmen werden durch das jeweilige soziale und politische Umfeld geprägt. Dieses Umfeld wird im Falle der Forstwissenschaften zunehmend durch inter- und transnationale Politikprozesse (wie bspw. zur Biodiversität oder zum Klimawandel) geprägt. Der Beitrag beschäftigt sich mit der Frage, auf welche Art und Weise und wie intensiv eine solche "globale Governance des Waldes" die deutschen Forstwissenschaften beeinflusst. Er beschreibt eine signifikante Verschiebung im Umfeld der Forstwissenschaften von der lokalen bzw. nationalen in Richtung der inter- und transnationalen Ebene. Dies wird zum einen anhand von Veränderungen in den Akteurskonstellationen deutlich (Entstehung einflussreicher nichtforstlicher Akteure wie NGOs, zwischenstaatliche Bürokratien und epistemische Gemeinschaften). Zum anderen scheint sich der politische Diskurs zu verändern (von einem lokalen Forst zu einem globalen Walddiskurs). Beide Veränderungen haben Konsequenzen: Es wird deutlich, dass die Forstwissenschaften innerhalb dieser globalen Prozesse lediglich eine Randstellung einnehmen. Interessanterweise werden innerhalb der Gemeinschaft der deutschen Forstwissenschaften diese Veränderungen (noch) nicht als signifikant für die Forstpolitik im Allgemeinen und die Wissenschaft im Besonderen wahrgenommen. Dies zeigt sich anhand der Auswertung einer Umfrage in der deutschen Forstwissenschaftsgemeinschaft und von Interviews mit in der internationalen Waldpolitik involvierten politischen Akteuren. Der Beitrag schließt mit Vorschlägen für eine engere Einbeziehung forstwissenschaftlichen Wissens in die globale Wald-Governance. ; Societal and political environments determine research agendas, networks and epistemic identities within the scientific and academic realm. In the case of forestry, it is argued, these environments are increasingly negotiated and discussed (" framed") within inter- and transnational environmental politics (such as biodiversity, climate change). This paper explores in which way and to what extent processes of "global forest governance" impair German forestry sciences. It describes shifts of forestry issues from the local and national towards inter- and transnational levels by focussing on changing actor constellations (emergence of powerful non-forestry actors like NGOs, transgovernmental bureaucracies and epistemic communities) on the one hand and changing political discourses (from local to global forest discourses) on the other. This paper shows that forestry sciences seem to be marginalized in global forest governance processes. Furthermore, data from questionnaires and interviews indicate that within the German forestry sciences community, these shifts are not yet fully acknowledged as significant processes for forest politics in general and for the scientific community in particular. Finally, it proposes strategies to facilitate the lock-in of forestry-related scientific knowledge for the global governance of forests.
BASE
In: Europe Asia studies, Band 62, Heft 1, S. 145-171
ISSN: 1465-3427
In: Internationale Politik und Gesellschaft: IPG = International politics and society, Heft 4, S. 145-147
ISSN: 0945-2419
In: World Bank Policy Research Working Paper No. 4978
SSRN
Working paper
In: Publius: the journal of federalism, Band 39, Heft 1, S. 210
ISSN: 0048-5950
In: Nomos Universitätsschriften Volkswirtschaftslehre 1
Ist der "Good Governance"-Ansatz der lang gesuchte Schlüssel zum Tor wirtschaftlicher Entwicklung und Armutsbekämpfung? Eine genaue Analyse der Geschichte der Entwicklung in Europa und Asien kann diese Behauptung nicht bestätigen. Während der Ansatz geeignet sein mag, Entwicklungsländer durch ein vordergründig "gutes Investorenklima" besser in die Weltwirtschaft zu integrieren, sind doch die Bedingungen für technologischen Aufschwung und nachhaltige Entwicklung dadurch nicht gesichert. Stattdessen müssen Staaten in die Lage versetzt werden, ihre komplexen politischen Systeme und Institutionen, auch gegen den Widerstand "spezieller" Interessen, so zu reorganisieren, dass eine breitgefächerte, wirtschaftlich-technologisch getragene Transformation stattfinden kann
In: Nomos Universitätsschriften
In: Volkswirtschaftslehre 1
In: Finanzierung, Kapitalmarkt und Banken Bd. 54