Aufsatz(elektronisch)1. September 2009

Out of the closet, into the classroom?

In: Lesbian & Gay Psychology Review, Band 10, Heft 1, S. 27-31

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article explores whether there is merit in a lesbian educator being 'out' in the classroom or whether her orientation should be invisible. Only part of what we teach is our content; the other part involves acting as role models and giving students more effective tools to interact in a diverse world; as such the question of 'out' or not begs an answer. This article is a conversation between two lesbians teaching at a rural northern college in Alberta, Canada, discussing whether to be 'out' or not in the classroom.

Sprachen

Englisch

Verlag

British Psychological Society

ISSN: 2976-8772

DOI

10.53841/bpslg.2009.10.1.27

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.