Aufsatz(elektronisch)1. März 2012

History Education and the Claims of Society

In: Journal of educational media, memory, and society: JEMMS ; the journal of the Georg Eckert Institute for International Textbook Research, Band 4, Heft 1, S. 1-6

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The political use and instrumentalization of history is a central theme within the historiography of history education. Neither history nor education is a politically neutral domain; history education is and has always been a highly politicized phenomenon. For his recent article on the development of history education in England, Germany, and the Netherlands throughout the nineteenth and twentieth centuries, the Dutch history didactician Arie Wilschut chose the significant title, "History at the Mercy of Politicians and Ideologies." History education, Wilschut argues, has, in all three countries, continually—with a short break in the 1960s and 1970s—been instrumentalized by national politics to the detriment of unbiased interpretations of the past.

Verlag

Berghahn Books

ISSN: 2041-6946

DOI

10.3167/jemms.2012.040101

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.