TY - JOUR TI - Effekte von integrativer Führung auf die Datennutzung von Lehrkräften AU - Ercan, Habibe AU - Hartmann, Ulrike AU - Richter, Dirk AU - Kuschel, Jenny AU - Gräsel, Cornelia PY - 2021 PB - Waxmann AB - The present article reports the effects of school principals' integrative leadership behavior, including transformational and instructional components, on teachers' data use. Results of a structural equation model indicate signifi cant positive direct and indirect eff ects on teachers' use of various data. Total eff ects seem to be mainly mediated by teachers' cooperation activities. UR - https://doi.org/10.31244/dds.2021.01.08 DO - 10.31244/dds.2021.01.08 T2 - Die deutsche Schule: DDS ; Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis VL - 2021 IS - 1 SN - 2699-5379 SN - 0012-0731 SP - 85-100 UR - https://www.pollux-fid.de/r/cr-10.31244/dds.2021.01.08 H1 - Pollux (Fachinformationsdienst Politikwissenschaft) ER -