Aufsatz(elektronisch)September 2023

Epistemology of the Curtain: Sex, Sound, and Solidarity in Singin' in the Rain and Sorry to Bother You

In: Cultural critique, Band 121, Heft 1, S. 1-41

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract: Singin' in the Rain (Donen and Kelly, 1952) and Sorry to Bother You (Boots Riley, 2018) carry a common thread: one (mostly) enacts and the other subverts the "epistemology of the curtain." The curtain, iconic to sound studies' acousmatic sound objects, is a figure of forensic knowing, but Sorry queers it, decentering Singin 's curtained couples with a crowd and highlighting, maybe even repairing, the raced dance theft that Carol Clover first traced in Singin '. Harlem's Black Hoofers of early twentieth-century dance, usually unremunerated and uncredited, return with a vengeance in Sorry as the equisapiens that Cash Green first encounters in a men's room. Where Schaeffer named Pythagoras as a figure for sound studies, the queered curtain of sound studies might call, rather, for Pan.

Sprachen

Englisch

Verlag

Project MUSE

ISSN: 1534-5203

DOI

10.1353/cul.2023.a905073

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.