Aufsatz(elektronisch)Oktober 1994

A Composite Index for Statistical Inference for Ranking Metropolitan Areas

In: Growth and change: a journal of urban and regional policy, Band 25, Heft 4, S. 411-426

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

ABSTRACT The construction of a composite index is described to rank U.S. metropolitan areas for educational attainment. The suggested methodology departs from traditional rank sum methods in that this approach utilizes data resulting in a continuous scale, whereas in the rank sum method, no use is made of the actual values of the data, but merely their rankings. The proposed index circumvents several practical problems because the numbers generated are metric measures allowing the use of arithmetic and statistical operations. Data used are pupil/teacher ratio, an effort index, and academic options in higher education. Comparisons are made across areas by population size and by geographic region.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1468-2257

DOI

10.1111/j.1468-2257.1994.tb00152.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.