Aufsatz(elektronisch)25. August 2021

Valuing the whole community: Children, schools and language

In: Children & society, Band 36, Heft 3, S. 305-320

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractWhat help is given to children in exploring linguistic and cultural diversity in their local communities? Drawing on a comparative study of Place‐Based Learning (PBL) in three predominantly rural areas in Scotland, Norway and the USA, the article examines educational and cultural approaches to supporting indigenous and minority community languages. It offers examples of the potential these offer in contributing to children's personal language awareness and development and cultural learning, but finds that language and education policies are fragmented and failing in particular to take advantage of newer migrant languages as a tool for developing linguistic and intercultural skills.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-0860

DOI

10.1111/chso.12491

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.