The Effect of Public Policies on the Demand for Higher Education
In: The journal of human resources, Band 12, Heft 3, S. 285
ISSN: 1548-8004
106 Ergebnisse
Sortierung:
In: The journal of human resources, Band 12, Heft 3, S. 285
ISSN: 1548-8004
In: Research on economic inequality v. 20
In: Research on Economic Inequality Ser. v.20
Contains 15 papers, which were presented at the Fourth Meeting of the Society for the Study of Economic Inequality, Catania, Sicily, July 2011. This title includes measuring segregation, welfare and liberty, the use of influence functions in distributional analysis, and the axiomatic approach to multidimensional inequality.
In: Kiel working paper 1085
The paper presents a model of educational production which tries to make sense of recent evidence on effects of institutional arrangements on student performance. In a simple principal-agent framework, students choose their learning effort to maximize their net benefits, while the government chooses educational spending to maximize its net benefits. In the jointly determined equilibrium, schooling quality is shown to depend on several institutionally determined parameters. The impact on student performance of institutions such as central examinations, centralization versus school autonomy, teachers' influence, parental influence, and competition from private schools is analyzed. Furthermore, the model can rationalize why positive resource effects may be lacking in educational production.
Despite the great economic advantage of capitalism - that it is an efficient system of production and distribution - capitalist societies struggle with its by-products of poverty, exclusion, corruption, and environmental destruction. The essays in "Ethics and Capitalism" address the question of ensuring ethical and just societies within a capitalist system without sacrificing productivity.The introductory essay is a guide to the issues in the emerging field of ethics and capitalism, and refers to recent contributions from several disciplines. The collection as a whole evaluates the morality of capitalism by looking at its foundation in property theory, its relationship to democracy, the problems of corruption and globalization, as well as the impact of capitalism on non-European cultures and the environment. Contributors consider various ideological and cultural biases that affect our understanding of capitalism. It is the aim of the collection to defend the practical merits of capitalism while raising concerns about its ethical problems. In conclusion, the volume considers the possibility of a mitigated form of capitalism that would ensure economic efficiency and productivity while avoiding ethical pitfalls
In: Monographiae Biologicae 22
In: Harvard-Yenching Institute studies 23
In: American anthropologist: AA, S. n/a-n/a
ISSN: 1548-1433
In: Visual studies, Band 29, Heft 2, S. 214-217
ISSN: 1472-5878
In: American anthropologist: AA, Band 114, Heft 3, S. 528-529
ISSN: 1548-1433
In: Berufsbildung: Europäische Zeitschrift, Heft 6, S. 36-47
ISSN: 0378-5106
In: Berufsbildung: Europäische Zeitschrift, Band 6, S. 36-47
ISSN: 0378-5106
Der Beitrag geht der Frage nach, ob bildungsmäßig benachteiligten Jugendlichen in den USA, die kaum Aussicht auf feste Beschäftigungsverhältnisse haben, in den letzten Schuljahren der Sekundarstufe die Möglichkeit einer berufsbezogenen Ausbildung geboten werden sollte. Die dazu herangezogenen Forschungsergebnisse zeigen, daß berufliche Kenntnisse und Fertigkeiten von entscheidender Bedeutung für die Produktivität und den Erfolg beruflicher Tätigkeit sind. Arbeitsplatz-, berufs- und berufsgruppenspezifische soziale (wie Arbeitsgewohnheiten, zwischenmenschliche Fähigkeiten) sowie kognitive Fähigkeiten sind bei der Einstellung von Personal ausschlaggebend. Die zunehmende Fluktuation der Beschäftigungsverhältnisse und das schnelle Veralten beruflicher Kenntnisse und Fertigkeiten haben den Nutzen von schulischer Berufsbildung nicht vermindert, sondern erhöht und bewirken eine Zunahme des Bedarfs an beruflicher Bildung insgesamt. Die Arbeitgeber sind aufgrund der hohen Fluktuation immer weniger gewillt, Arbeitskräfte ohne Berufserfahrung einzustellen und auszubilden, so daß schulische Berufsbildungsprogramme notwendiger sind als jemals zuvor. (BIBB2)
In: Berufsbildung: Europäische Zeitschrift, Heft 6, S. 36-47
ISSN: 0378-5106
Der Beitrag geht der Frage nach, ob bildungsmäßig benachteiligten Jugendlichen in den USA, die kaum Aussicht auf feste Beschäftigungsverhältnisse haben, in den letzten Schuljahren der Sekundarstufe die Möglichkeit einer berufsbezogenen Ausbildung geboten werden sollte. Die dazu herangezogenen Forschungsergebnisse zeigen, daß berufliche Kenntnisse und Fertigkeiten von entscheidender Bedeutung für die Produktivität und den Erfolg beruflicher Tätigkeit sind. Arbeitsplatz-, berufs- und berufsgruppenspezifische soziale (wie Arbeitsgewohnheiten, zwischenmenschliche Fähigkeiten) sowie kognitive Fähigkeiten sind bei der Einstellung von Personal ausschlaggebend. Die zunehmende Fluktuation der Beschäftigungsverhältnisse und das schnelle Veralten beruflicher Kenntnisse und Fertigkeiten haben den Nutzen von schulischer Berufsbildung nicht vermindert, sondern erhöht und bewirken eine Zunahme des Bedarfs an beruflicher Bildung insgesamt. Die Arbeitgeber sind aufgrund der hohen Fluktuation immer weniger gewillt, Arbeitskräfte ohne Berufserfahrung einzustellen und auszubilden, so daß schulische Berufsbildungsprogramme notwendiger sind als jemals zuvor. (BIBB2)
In: Journal of labor economics: JOLE, Band 8, Heft 3, S. 363-386
ISSN: 1537-5307
In: Journal of policy analysis and management: the journal of the Association for Public Policy Analysis and Management, Band 8, Heft 2, S. 209-228
ISSN: 0276-8739
The widespread assumption that the wage effects of federal training programs are reliable & unbiased estimates of productivity effects & social benefits is challenged. Drawing on data obtained in a survey of 3,412 employers, evidence is presented suggesting that the reputations of government training programs are unreliable & that employers stigmatize those eligible for Targeted Jobs Tax Credit (TJTC) & Comprehensive Employment & Training Act on-the-job training contracts. Graduates of classroom training programs, which are known to be funded by the Job Training Partnership Act (JTPA), are likely to be similarly stigmatized. TJTC eligibles are seriously underpaid by employers & JTPA graduates may experience a similar fate. Consequently, the true effect of JTPA on the productivity of disadvantaged workers may be considerably larger than its effect on wages. Alternative methods of obtaining estimates of productivity effects of training programs are described. 2 Tables, 1 Appendix. HA